Знову ребрендинг: МТС стає Vodafone

Оператор буде використовувати бренд європейської компанії

Вранці 16 жовтня мобільний оператор «МТС-Україна» офіційно оголосив про розширення стратегічної співпраці з британською компанією Vodafone. В рамках нових домовленостей український оператор змінить бренд, отримає підтримку в розвитку 3G і впровадження нових функцій. Але так само залишиться у володінні російської компанії «Мобільні ТелеСистеми». Представники Vodafone відмовилися уточнювати вартість використання бренду, а також обговорювати можливий викуп українського оператора в майбутньому. На даному етапі партнерства Vodafone поки що не інвестував в «МТС-Україна».

Снова ребрендинг: МТС становится Vodafone
Фото: Flickr

Зараз партнерство «МТС-Україна» і Vodafone буде проходити в рамках використання європейського бренду, а також допомоги західних колег у запуску нових продуктів і сервісів, які в Україні досі залишаються на досить низькому рівні. Зокрема, мова йде про активне впровадження послуги 3G абонентам оператора: «МТС-Україна» серйозно відстає від «Київстар» і life:). До цього дня послугу швидкісного інтернету було запущено тільки в двох великих містах та кількох локальних точках, тоді як у «Київстар» вже підключено 16 адміністративних центрів і 354 міста, а кількість абонентів, що користуються 3G, перевищила 1 млн осіб.

У запуску 3G та інших послуг менеджери «МТС-Україна» будуть покладатися на досвід Vodafone: компанія успішно запустила 3G в 26 країнах і вже активно розвиває в Європі формат 4G. «Мережа «МТС-Україна» відповідає міжнародним стандартам, що дасть можливість Vodafone забезпечити собі гарну позицію на момент виходу на ринок», − запевняє Стефано Гастаут, керівник Vodafone з розвитку партнерських ринків. «Унікальний досвід Vodafone дасть поштовх розвитку цифрової економіки і сприятиме виходу українського ринку телекомунікацій на новий рівень», − додав директор «МТС-Україна» Олег Проживальський.

Не 3G єдиним

Основний наголос при виході на український ринок Vodafone зробить на 3G − приклад «Київстару» показав, що абоненти готові платити за використання швидкісного інтернету більше й активно підключають нову послугу. Але 3G − це не тільки швидкий інтернет. «Продуктовий портфель компанії, крім повноцінного 3G, варто поповнювати за рахунок впровадження інших інноваційних сервісів і послуг. Тим більше, конкуренти постійно експериментують у цьому напрямку», − додає Анатолій Фроленков, керуючий партнер E&C.

МТС отримає більш дорогих клієнтів. Зазвичай саме такі клієнти часто їздять за кордон, і питання роумінгу для них важливе
Олександр Паращій, керівник аналітичного відділу ІК Concorde Capital

Раніше в інтерв'ю Forbes віце-президент компанії Amdocs в Європі зазначив, що швидкісний інтернет відкриває перед мобільними операторами можливість запуску маси додаткових послуг. Зокрема, однією з найпопулярніших можуть стати фінанси. У Vodafone вже є успішний кейс запуску платіжного сервісу на ринку, що розвивається: сервіс мобільних платежів M-Pesa було запущено в Кенії в 2007-му році, й зараз він має 3,4 млн активних користувачів. У вересні на сайті Укрпатенту з'явилася інформація, що цей самий торговий знак − M-Pesa − зареєстровано в Україні, що свідчить про можливу підготовку запуску сервісу незабаром.

На додачу, у Vodafone є досвід виведення на ринок різних розважальних і бізнес-сервісів. З одного боку, міжнародний оператор зможе привести в Україну продукти на зразок онлайн постачальника фільмів і серіалів Netflix або музичного стрімінгового сервісу Spotify. З іншого − буде запущено бізнес-сервіси для корпоративного сектору. Зараз Vodafone надає-b2b послуги майже двом тисячам компаній по всьому світу, надає доступ до хмарних сервісів більш ніж тисячі компаній, а також займає лідерські позиції на M2M ринку.

Ще один важливий елемент співпраці − можливість розвитку міжнародної мережі роумінгу. За словами Олега Проживальського, у Vodafone є величезна мережа по всьому світу, а також домовленості з десятками операторів у різних країнах. За рахунок цього ціни на роумінг вдасться знизити і зробити їх максимально наближеним до тарифів всередині України. На думку керівника аналітичного відділу ІК Concorde Capital Олександра Паращія, це дозволить оператору переманити на себе частину клієнтів інших компаній. «Що важливіше, МТС отримає більш дорогих клієнтів. Зазвичай саме такі клієнти часто їздять за кордон, і питання роумінгу для них важливе», − запевняє аналітик.

Європейський бренд

Керівництво мобільного оператора «МТС-Україна» запевняє, що угода з Vodafone ніяк не пов’язана з антиросійськими настроями в суспільстві. На запитання про можливі санкції до компанії Проживальський зазначив, що передумов для цього немає. «Ми – українська компанія й будуємо інфраструктуру для місцевих абонентів, яких у компанії понад 20 млн», – додав гендиректор мобільного оператора.

Незважаючи на всі старання «МТС-Україна» (як-от переведення активів голландській Preludium B.V., що відбулося в лютому), приховати свою належність до російської материнської структури не вдається. А зв’язок зі східним сусідом негативно впливає на репутацію. «Не секрет, що бренд МТС похитнувся відразу під тиском двох чинників: по-перше, оператор відверто програв гонку за 3G. По-друге, це чисто російська компанія, що, м’яко кажучи, не є привабливим для українців, – запевняє CEO Allbiz Дмитро Лисицький. – Бренд Vodafone може бути розв’язанням обох проблем, потужною спробою перезапуску».

Знову ребрендинг: МТС стає Vodafone
Зліва направо: генеральний директор «МТС-Україна» Олег Проживальський і директор Vodafone з розвитку партнерських ринків Стефано Гастаут
Фото: Flickr

З цією думкою погоджується також Андрій Федорів, засновник і керівник маркетингового агентства FEDORIV. За його словами, європеїзація допоможе змінити сприйняття бренда в кінцевих користувачів, незважаючи на те, що компанія не змінить власника. «Люди вибирають серцем, не вникаючи в деталі», – додав Федорів.

Не секрет, що бренд МТС похитнувся відразу під тиском двох чинників: по-перше, оператор відверто програв гонку за 3G. По-друге, це чисто російська компанія, що, м’яко кажучи, не є привабливим для українців. Бренд Vodafone може бути розв’язанням обох проблем, потужною спробою перезапуску
Дмитро Лисицький, CEO Allbiz

Незалежний консультант телеком-ринку Роман Химич запевняє, що бренд Vodafone і був головною метою угоди між «МТС-Україна» і британською компанією. «Для МТС це можливість залучити величезний символічний капітал, який принесе найбільша європейська компанія з півмільярдом абонентів у всьому світі. За це дійсно варто заплатити, – запевняє Химич. – За грамотного підходу в компанії навіть з’явилася можливість наздогнати свого одвічного конкурента в особі «Київстар».

Український телеком-ринок проходить період серйозних змін. З одного боку, «МТС-Україна» отримує повністю європейський бренд. З іншого, норвезька Telenor виходить із VimpelCom, що може сильно вдарити по іміджевих позиціях «Київстар»: VimpelCom належить LetterOne, на чолі якої стоїть російський бізнесмен Михайло Фрідман. «Зростання конкуренції серед операторів безумовно посилиться. І це добре для споживачів, але погано для наявних операторів – боротьба за клієнта стане жорсткішою», – запевняє Лисицький.

Маркетинг-директор «Київстар» Святослав Горбань переконаний, що на їхню компанію поява Vodafone не вплине. «Ми готові до нових викликів. Київстар є лідером ринку, якому довіряють понад 26 мільйонів українців, за короткий термін компанія стала найбільшим мобільним 3G-оператором країни», – додав Горбань. Представники life:) на момент публікації матеріалу коментар не надали.

Поява бренду Vodafone на українському ринку – добрий сигнал для міжнародної спільноти. На думку Лисицького, присутність великої глобальної компанії зміцнює репутацію країни, хоча й перебільшувати значущість події не варто. «Ми все ж говоримо про франшизу», – зауважив CEO Allbiz.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Бізнес
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Роль особистості в (банківській) історії: на що впливає перша особа банку?
Хто і як керує найбільшими фінустановами країни
Не як у людей: що в Україні заважає іноземним інвесторам
Однорічні дозволи на перебування в країні, неможливість репатріації капіталу, погана англійська мова і так далі
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 3
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Сергій Онуфрійчук
Сергій Онуфрійчук — 24.10.2015, 12:08

Vodafone это хорошо,но что мешает нам создать национального оператора мобильной связи ???Что бы каждый желающий гражданин мог стать акционером.

TheLotCarmen
TheLotCarmen — 28.10.2015, 15:33

Вперед на Лондонську біржу - купуйте акції Vodafone.

Олег Матвійчук
Олег Матвійчук — 17.10.2015, 23:37

Якість зв'язку буде яку у Vodafone, МТС чи ЮМС? МТС останнім часом не вражає, і ніхто з представників компаннії не раегує на звернення та зауваження. Чекаємо змоги лишати номер за собою при зміні оператора...

Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів