РекламаРеволюція ритейлу: як зміюється сегмент електроніки

Впродовж останнього десятиріччя активно розвивається сегмент торгівлі в інтернеті. Найбільші майданчики на зразок Amazon і Alibaba, що перетворилися з інтернет-магазинів на маркетплейси, вже обігнали роздрібні мережі по обороту. Наприклад, AliExpress, який належить групі «Алібаба», за 24 години світового розпродажу на китайський День молодиків 11 листопада зафіксував рекордні продажі товарів на $17,8 млрд. Деякі аналітики бачать у цьому загрозу традиційному ритейлу і пророкують йому швидкий занепад.
Революція ритейлу: як зміюється сегмент електроніки

Але прогнози аналітиків не справждуються. Ритейл електроніки зміг запропонувати новий формат магазинів – шоу-руми. Ідею підгледіли в сфері продажів одягу і авто. У бутіках, в яких можна приміряти дорогі речі і подивитися, чи будуть вони личити, або в салонах, де клієнт завжди міг посидіти всередині і покататися на авто, такий формат застосовувався досить давно.

Виробники електроніки вирішили перенести подібний досвід у свою сферу. Одним із піонерів в цій галузі була компанія Apple. Купертінівці завжди ставили свої продукти окремо, підкреслюючи їх «філософію», і позиціонували досвід користувача як одну з головних переваг своєї техніки. Концепція шоу-руму з гаджетами і комп'ютерною технікою напрошувалася сама собою. І в далекому травні 2001 року відкрилися перші Apple Store. У цих магазинах покупець міг спробувати функціонал і отримати консультацію по використанню, а не тільки споглядати товар за склом вітрини.

Горезвісним аналітикам ідея видалась провальною, але успіх фірмових магазинів каліфорнійського гіганта довів її доцільність. З тих пір концепція розвивалася і еволюціонувала. Спостерігаючи за успіхом магазинів «яблучної» компанії, модель шоу-румів взяли на озброєння інші вендори, а пізніше, вже в «десятих», й роздрібні мережі. Тепер в центрі Лондона або Нью-Йорка складно знайти звичайний магазин електроніки.

Чим приваблюють магазини нового зразка? Все просто: люди вже звикли купувати через інтернет, але там не можна потримати товар у руках. Максимум – побачити якісні фото з кількох ракурсів і відеоогляд. Канали техноблогерів в YouTube збирають мільйонні аудиторії. І торговельні мережі стали робити власний відеоконтент, розповідаючи про новинки. Але найяскравіші враження все одно залишаються при прямому контакті з пристроєм – сучасні технології поки не можуть замінити досвід особистого використання. Відповідно концепція шоу-руму дає покупцям можливість отримати такий досвід.

Деякі українські торгові мережі вже намагалися відкрити магазини подібного плану. Але перший магазин, який по-справжньому вписується в цю концепцію, зробила мережа гіпермаркетів електроніки «Фокстрот». Відкритий в Києві на початку жовтня Foxtrot Show Store став першим кроком у переосмисленні компанією підходу до організації роздрібних точок в українському ритейлі електроніки.

І ось 24 листопада компанія відкриває двері вже другого шоу-руму, тепер у Львові. «Фокстрот» підійшов до справи ґрунтовно і концептуально.

Дизайн інтер'єру розроблений з урахуванням сучасних віянь і поєднує в собі хай-тек і екостиль. Комбінація металу і дерева, скла і зелені створює футуристичну атмосферу. В таких декораціях інноваційні девайси виглядають ще ефектніше. А знайомитися з ними ще зручніше.

Революція ритейлу: як зміюється сегмент електроніки

Майже 2000 м2 площі торгового залу розділені на зони. Всі товари можна випробувати і протестувати. Для гіробордов і міні-байків є спеціальна доріжка, щоб покататися. Якщо цікавлять окуляри віртуальної реальності, їх можна вдягнути і перевірити враження. Також можна поуправляти роботом або запустити дрон – гостям надається повна свобода вгамувати свою цікавість.

Консультанти більше не хизуються уніформою з корпоративними нашивками, що підкреслює приналежність до іншого табору. Джинси, толстовка, планшет у руках і доброзичлива усмішка – продавець Show Store швидше схожий на колегу в сучасній IT-компанії або знайомого гаджетомана, який завжди готовий допомогти. Швидке пересування і реактивність їм надають гіроборди і вільний простір магазину.

Революція ритейлу: як зміюється сегмент електроніки

З огляду на попередній досвід відкриття шоу-руму в Києві, нас точно чекає яскрава і неординарна подія. Організатори вже заявили про сотню подарункових смартфонів для своїх покупців і щоденний розіграш цінних призів протягом усіх 4 днів заходів. Детальніше про акцію на честь відкриття можна дізнатися на сайті компанії foxtrot.com.ua.

Підсумовуючи, можна сказати, що ритейл електроніки вже ніколи не буде таким, як раніше, а «Фокстрот» по праву може вважати себе революціонером в цій сфері. Іншим гравцям ринку залишається підхоплювати тренд і уважно спостерігати за новими креативними ідеями компанії.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Бізнес
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Роль особистості в (банківській) історії: на що впливає перша особа банку?
Хто і як керує найбільшими фінустановами країни
Не як у людей: що в Україні заважає іноземним інвесторам
Однорічні дозволи на перебування в країні, неможливість репатріації капіталу, погана англійська мова і так далі
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 1
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Анна Фролова
Анна Фролова — 09.12.2016, 23:55

О, неплохая статья и хорошая задумка, но мне больше ассортимент товаров нравится на http://palladium.ua/

Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів