Що коштує для компанії організаційний конфлікт?

Та як його попередити?
Що коштує для компанії організаційний конфлікт?

Бізнес – це завжди час, гроші та, звичайно, ділова репутація, яка вибудовується власником і персоналом щоденно протягом багатьох років. Саме тому впливові та поважні компанії на будь-якому ринку не схильні афішувати наявність у своїй роботі організаційних конфліктів. Адже існування таких конфліктів у компанії свідчить про некомпетентність її менеджменту і тому негативно впливає на її ділову репутацію та імідж в цілому.

У загальному розумінні організаційний конфлікт – це протиріччя, яке виникає між працівниками компанії в процесі їх спільної діяльності через недорозуміння або протилежність інтересів і відсутності згоди між двома і більше сторонами.

Основними ознаками організаційного конфлікту є: наявність двох та більше сторін; криза в компанії під час якої загальні норми поведінки втрачають силу; різні потреби та інтереси у сторін конфлікту та відсутність у них спільних цілей; напруженість під час якої змінюється сприйняття в колективі один одного, стосунки знаходяться під впливом негативних переконань; недорозуміння у разі якого складаються неправдиві висновки персоналу стосовно існуючої ситуації в компанії; інциденти, які свідчать, що напруженість в компанії буде збільшуватися; наявність дискомфорту.   

«Нічого не бачу, нічого не чую…»

Основна проблема сьогодні полягає в тому, що топ-менеджери та власники компаній вважають, що на їхньому підприємстві конфліктів немає як таких, або ж якщо вони й виникають, то носять суто локальний характер, а втрати від них – несуттєві. З огляду на це, керівництво намагається власноруч вирішувати ці протиріччя, вважаючи себе фаховими медіаторами/конфліктологами.

Конфлікт ─ це в першу чергу сигнал про необхідність термінових змін, перетворень в компанії

Ситуація ускладнюється ще й тим, що у разі виникнення серйозного організаційного конфлікту співробітники компаній часто замовчують їх або ж просто звільняються. Це призводить до втрати основного ресурсу будь-якого бізнесу – людського капіталу.

Але організаційні конфлікти в будь-якій компанії неминучі – вони виникають в силу того, що конфлікт – це, в першу чергу, сигнал про необхідність термінових змін, перетворень в компанії. Саме тому для подолання організаційних конфліктів необхідні грунтовні вузькоспеціальні знання та професійне навчання.

Організаційні конфлікти роблять стосунки між персоналом токсичними, перешкоджають досягненню визначених цілей; більшість проектів не завершуються вчасно, знижується продуктивність праці, мотивація,  витрачається зайвий час власника та менеджерів, приховуються витрати.

Час, витрачений на обговорення конфлікту, демонстрацію емоцій, задоволення власних психологічних інтересів працівників, ніколи не буде витрачений в інтересах компанії. Усі ці обставини зрештою негативно впливають на рівень прибутковості.

Якщо б тільки власник міг порахувати, скільки коштує конфлікт для його бізнесу, скільки часу, енергії та інших ресурсів забирає протистояння у його персоналу, він би не ставився настільки легковажно до подібних ситуацій.

Кошторис тихої війни

Власнику компанії необхідно в першу чергу, проаналізувати конфліктну ситуацію та дати відповідь на наступні питання.

Скільки часу триває конфлікт? Скільки людей залучені до нього, а отже – відволікаються від роботи під час конфлікту та на який час? Скільки часу персонал обговорює конфлікт між собою? Що буде завтра, якщо конфлікт не вирішиться? Чи може вплинути конфлікт на ділову репутацію та імідж компанії? Чи відомо про існуючий конфлікт клієнтам та конкурентам? Чи може вплинути цей конфлікт на взаємовідносини з потенційними партнерами?

Тільки у Великобританії щорічна вартість корпоративних конфліктів становить 24 млрд фунтів стерлінгів
дослідження Human Capital report, проведене компанією Pricewaterhouse Coopers

Існує розрахунок вартості конфлікту в грошах. Ціна конфлікту (Цк) для кожної сторони складається з наступних елементів:

(Е) енергія, час і сили;

(Д) збитки з боку іншої сторони;

(С) втрати, пов'язані з розвалом справи, зниженням престижу.

При найпростішому розрахунку можна використовувати формулу: Цк = Е + Д + С. Однак, більш реалістичним, на наш погляд, виглядає дещо інший алгоритм обчислення, при якому ціна одного конфліктного дня для компанії дорівнює сумі збитків і втрат, розділеній на тривалість конфлікту (в днях): Цк (1) = Д + С / Е.

Наприклад: у рекламній компанії LSP налічується шість структурних підрозділів, а штат співробітників складається зі 150 осіб. П'ять співробітників двох структурних підрозділів з маркетингу та фінансів конфліктують між собою. Цей конфлікт триває три місяці, тобто 62 робочих дня. За цей час в компанії зірвалося три контракти з клієнтами на загальну суму 3 000 000 гривень.

У зв'язку із цим компанія не змогла придбати необхідну техніку на загальну суму 40 000 гривень та сплатити власну рекламу в трьох відомих виданнях вартістю 30 000 гривень. У структурному підрозділі з маркетингу 25 працівників не змогли пройти 3-денний тренінг по успішній комунікації, вартість якого складає 80 000 гривень.

Таким чином, на момент аналізу Цк(1) (ціна одного дня конфлікту) = 3 000 000 + 40 000 + 30 000 + 80 000 : 62 = 50 806,45 гривень. В цілому вищевказаний конфлікт вже коштує власнику рекламної компанії 3,15 млн гривень. І це – без урахування віддалених наслідків. Але чим довше керівництво буде затягувати з вирішенням цієї проблеми, тим більшими в результаті стануть сумарні збитки компанії.

Згідно дослідження Human Capital report, проведеного PricewaterhouseCoopers, лише у Великобританії щорічна вартість корпоративних конфліктів складає 24 млрд фунтів стерлінгів. Окрім цього, 50% HR-ів витрачають щотижня по 8 годин на конфлікти; 50% топ-менеджерів витрачають 4 години в тиждень на конфлікти; через корпоративні конфлікти  на 40% знижується продуктивність праці; 70% проектів не завершуються з причини конфліктів в команді; 25% сторін конфлікту ідуть на лікарняні; 28% учасників конфлікту звільняються; 150% річної зарплати коштує заміна співробітника; 80% звільнень викликано конфліктом з керівником.

У США $319 млн становлять виплати роботодавців звільненим співробітникам.

Стратегія попередження

Для ліквідації організаційного конфлікту в компанії та зниження рівня конфліктності власнику доцільно звертатися до професійного медіатора або скеровувати своїх працівників, менеджерів на спеціалізоване навчання по медіації та управління конфліктами. Завдяки цьому співробітники компанії зможуть отримати навички ефективної комунікації, оволодіти медіаційними компетенціями для побудови якісних ділових та особистих стосунків.

Організаційні конфлікти роблять відносини між персоналом токсичними, перешкоджають досягненню поставлених цілей; більшість проектів не завершуються вчасно, знижується продуктивність праці, мотивація, витрачається зайвий час власника і менеджерів, ховаються витрати

Також компанія може мати власного корпоративного тренера та медіатора, який виступатиме в якості професійного посередника під час вирішення організаційних конфліктів між працівниками.

Для власника бізнесу, щоб попередити та знизити рівень організаційних конфліктів всередині своєї компанії, доречно зі своєї сторони організовувати обов’язкові корпоративи та неформальні зустрічі між працівниками; встановлювати лише нормований графік роботи з обідами, вихідними та святковими днями для персоналу; дотримуватися рівноправного та об’єктивного ставлення до кожного працівника; надавати можливість підлеглим, менеджерам компанії вільно мислити, виявляти та реалізовувати свій творчий потенціал у процесі роботи, генерувати нові ідеї.

Також необхідно враховувати думку та пропозиції своїх працівників під час особистого спілкування, проведення нарад; делегувати частину своїх повноважень підлеглим; розробити анкетування персоналу в кінці кожного року або півріччя; запровадити внутрішню систему заохочень.

Окрім цього, під час проведення робочих нарад важливо правильно доносити до персоналу основні цілі та місію компанії; тримати фокус на мотивації працівників, їх залученості, зацікавленості безпосередньо робочим процесом; сприяти особистому розвитку персоналу; зобов’язати менеджерів проводити міні-лекції стосовно розуміння конфліктів працівниками та управління ними.

А в середовищі клієнтів, партнерів та конкурентів необхідно зберегти та підтримувати впевненість у тому, що в цій компанії працюють найкращі кадри.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Погляд
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
10605 переглядів
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
13865 переглядів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
22663 перегляду
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
3843 перегляду
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар