Олександр Мілов: «Ми хочемо показати, що, крім війни, в Україні є й інші речі»

Як одесит Олександр Мілов потрапив на один із найвідоміших мистецьких фестивалів світу

Із 30 серпня до 7 вересня включно в пустелі Блек-Рок, що недалеко від Сан-Франциско, США, зберуться художники й поціновувачі прекрасного з усього світу. Весь тиждень вони будуть ділитися досвідом і досягненнями, а останнього дня – спалять 32-метрове опудало. На фестивалі незалежних мистецтв Burning Man, що проходить у США щорічно з 1986 року, цей акт символізує радикальне творче самовираження і є своєрідною візитівкою заходу.

Цього року на фестивалі вперше буде представлена робота з України. Майже 8 м заввишки і 5,5 м завширшки – такі розміри інсталяції Love. Її до Burning Man-2015 підготував одесит Олександр Мілов. Робота вже вирушила до США для монтажу.

Forbes зустрівся з Олександром і дізнався, чому співзасновник і арт-директор студії MAMAI production вирішив стати художником, і скільки йому це коштувало.

Олександр Мілов: «Ми хочемо показати, що, крім війни, в Україні є й інші речі».
Олександр Мілов
Фото з архіву Олександра Мілова

– Як виникла ідея представити свій проект на фестивалі Burning Man?

– Я завжди стежив за фестивалем, і мені хотілося поїхати туди, і подивитися, як там усе відбувається. Чесно кажучи, цьогоріч я збирався потрапити в пустелю Блек-Рок як глядач, але проблема полягала в тому, що всі квитки розкупили за кілька годин, і ні я, ні мої друзі просто не встигли їх придбати. І єдиною можливістю потрапити на фестиваль стало подання своєї роботи на конкурс. Якщо проект відбирають, то всій команді надають квитки. З цього все й почалося. Перед Новим роком ми надіслали ескізи інсталяції, потім пройшли дуже складний механізм подання проекту на конкурс. А згодом я почув у слухавці: «Молодці, ви перемогли!»

Олександр Мілов: «Ми хочемо показати, що, крім війни, в Україні є й інші речі».

– А як народилася ідея самої інсталяції?

– Моя робота – це спроба сформулювати проблему взаємин і в окремо взятій парі, і між людьми загалом. Пози, у яких сидять чоловік і жінка, це образи, які з віком стають кайданами. Але незважаючи на те, що дві людини не можуть вести діалог, вони підтримують одне одного спинами – вони не можуть одне без одного. Усередині кожної з фігур видно дитину, і діти тягнуться одне до одного. Жінка сидить у позі ембріона й обіймає коліна, її центр – серце. А в чоловіка центр – це інтелект, думки.

Удень видно каркас – клітини, з яких зроблені фігури людей. А вночі клітин не видно, залишаються тільки діти, чиї фігури світяться. Тобто, коли настає ніч – у людей з’являється шанс знайти спільну мову. Причому знайти спільну мову – завдання не тільки сімейне, а й національне.

Взагалі вперше ідея цієї роботи з’явилася в мене дев’ять років тому. Але тоді я для українсько-японського фестивалю зробив скульптури зі скотчу, й інсталяція, яка була зовсім в іншому масштабі, залишилася непоміченою.

Олександр Мілов: «Ми хочемо показати, що, крім війни, в Україні є й інші речі».
Складання інсталяції в Одесі
Фото: facebook.com/burningmanukraine

– Який у проекту бюджету?

– Я працював над ним півроку. Якщо порахувати виготовлення, транспортування та встановлення на фестивалі, то вийде сума приблизно $60 000–65 000. У США нас чекають грантові гроші, але це дуже невеликий відсоток від витраченого. Щоб закінчити проект, мені довелося відмовитися від придбання квартири. Ми з дружиною вже внесли аванс за нове житло, але коли зрозуміли, що для фестивалю потрібні ресурси й нам ніде їх узяти, то заплющили очі на аванс і вирішили не купувати. А решту грошей я вклав у підготовку до фестивалю.

– Що може дати цей фестиваль українському художникові?

– Я про це не думаю, я не позиціоную себе як художник. Для мене це можливість приїхати на фестиваль не з порожніми руками й познайомитися з цікавими людьми. На Burning Man кожен знаходить те, що хоче. Наприклад, в Україні моє мислення обмежене певними можливостями. А там – є шанс ці можливості розширити.

Після фестивалю хочемо з нашим проектом проїхатися США й показати, що, крім війни, в Україні є й інші речі. Цього разу, щоб зібрати гроші, викладемо наш проект на Kickstarter.

– А чи можна буде в Україні побачити цю інсталяцію?

– Звичайно, після всіх цих заходів вона повернеться до Одеси. І ми знайдемо в місті придатне для неї місце.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів