Прем’єри тижня: «Еверест», «Стажер», «Брати: остання сповідь»

На цьому тижні у прокат виходять дві драми і одна комедія

24 вересня в український прокат виходять  три картини, кожна з яких – про підкорення вершин. У буквальному сенсі  – у драмі «Еверест». У переносному – у комедії «Стажер», де мова іде про кар’єрний ріст і вибір між роботою і сім’єю. І у географічному – в українському фільмі «Брати: остання сповідь», де події розгортаються високо в горах.

Прем’єри тижня: «Еверест», «Стажер», «Брати: остання сповідь»
Фото kinopoisk.ru

«Еверест»

Роб Холл, альпініст зі стажем, вже не раз підкорював найнебезпечнішу вершину світу. Тепер він збирає групу охочих, серед яких професійні альпіністи та аматори, та стає їхнім провідником на Еверест. У них є 40 днів на підготовку та акліматизацію біля підніжжя гори. «Під час підйому ваше тіло буде помирати, найголовніше – встигнути спуститись вчасно», – пояснює він своїм підопічним. Так і відбувається: підйом на гору видається виснажливим, та справжня драма починається під час спуску, коли через халатність одного з учасників експедиції у втомлених альпіністів починають закінчуватися кисневі балони.

Жодна з історій не вигадана: сюжет «Евересту» заснований на реальних подіях, що відбулись навесні 1996 року. Консультантами виступили люди, які 20 років тому брали участь в цій експедиції і вижили

Режисер ставить перед собою і глядачами завдання зрозуміти, чому люди ризикують своїм життям заради підкорення гори. Кожен із команди перед початком підйому розповідає свою історію: хтось тікає від сімейних проблем, комусь хочеться додати найвищу вершину до своїх особистих перемог. А  один із героїв вже втретє намагається підкорити Еверест. Він – шкільний прибиральник і пообіцяв дітям підняти на горі прапор їхньої школи, а заразом довести, що кожна людина спроможна на подвиг. Причому жодна з історій не вигадана: сюжет «Евересту» заснований на реальних подіях, що відбулись навесні 1996 року. Більше того, консультантами виступили люди, які 20 років тому брали участь в цій експедиції та вижили.

Людські драми розгортаються на тлі захоплюючих гірських панорам на висоті майже 9000 метрів. Краєвиди лише підсилюють враження, що фільм насправді – документальний. І він не про трагічне сходження на високу гору, а про людей, які, навіть розуміючи неминучість смерті, продовжують іти вперед.

«Стажер»

Життя Джулс Остін (Енн Хеттуей), власниці фешн-компанії, переповнене турботами. Вона з тих керівників, які люблять будь-який процес тримати під контролем: починаючи з бізнес-зустрічей і переговорів і закінчуючи підбором персоналу і пакуванням продукту.  

На відміну від неї, 70-річний Бен Вітакер (Роберт де Ніро) веде дуже розмірений образ життя. Він пенсіонер, та йому і далі хочеться бути активним. «Я повинен рухатись, я повинен щось робити», – каже він. Під час однієї з ранкових  прогулянок він бачить оголошення: компанія Остін шукає стажера-пенсіонера.

Ближче до фіналу стає зрозуміло: фільм про те, яких помилок можна уникнути в молодості, та як користуватись своїм досвідом у старості. І про те, що життєвий досвід – завжди в моді

Однак «Стажер» – не лише про те, як пенсіонер намагається влитись у молодий колектив. Фільм дає відповіді і на питання на кшталт:  що обрати, роботу чи сім’ю. «Чому тепер усі звертаються до чоловіків «хлопці», де дітись справжні мужики?», – запитує Остін. І її 70 річний стажер демонструє, як повинен себе поводити справжній чоловік. Наприклад, він не боїться відповідальності і без вагань погоджується зводити дочку Остін на дитяче свято у садку. Або розкриває секрет, чому джентльмен завжди повинен мати носовичок: «Нас оточують прекрасні дами, а вони дуже часто ридають». 

Ближче до фіналу стає зрозуміло: фільм про те, яких помилок можна уникнути в молодості, та як користуватись своїм досвідом у старості. І про те, що життєвий досвід – завжди в моді.

«Брати: остання сповідь»

В гірське провінційне містечко приїжджає письменниця, яка читає лекцію про святих та юродивих. Через сніговий замет їй доводиться залишитись переночувати в одно із жителів хутора. І поки сніг не розтане, і дороги не розчистили, героїня стає свідком неймовірної історії про двох братів, які живуть у сусідніх будинках і останні 40 років не розмовляють один з одним. Вони абсолютно різні, і єдине, що їх об’єднує – це взаємна неприязнь. Ще в дитинстві з усіх математичних процесів найкраще вони засвоїли ділення, адже протягом усього життя вони спершу ділять матір, потім іграшки, один любить солодке, інший солоне. Дитячі проблеми переходять з ними у доросле життя – їм подобається одна і та ж жінка.

«Брати» – це не стільки сімейна, скільки філософська драма. Режисерка ставить складні питання: чи можливе прощення і за яких умов?

Режисерка Вікторія Трофименко екранізувала книгу шведського живого класика Торгні Ліндгрена. Їй вдалося органічно адаптувати його історію у карпатський колорит – додати не лише місцевий діалект, а й традиційні для цього регіону містику. А також – значну дозу символізму. Піч у будинку, де живе письменниця, обкладена кахлями, на яких зображені історії з молодості братів. Сама ж вона пише книгу про Святого Христофора, який, за легендою, ніс Ісуса на руках та не втримав його під вагою усіх людських гріхів.

«Брати» – це не стільки сімейна, скільки філософська драма. Режисерка ставить складні питання: чи можливе прощення і за яких умов? Кого слід винуватити у власних проблемах і чи варто це робити? Проблема в тому, що хтось  недостатньо любив, чи в тому, що інший узяв чуже? Пошук відповідей на ці питання триває майже дві години, через що стрічка дещо втрачає динамічність. Втім, виправляють ситуацію чудова операторська робота та етнічний музичний супровід.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів