Прем'єри тижня: «Марсіанин» і «Пен: Подорож до Небувалії»

У прокат виходять науково-фантастична драма про життя на Марсі та ще один варіант відомої історії про хлопчика, який ніколи не дорослішає

8 жовтня в український прокат виходять два фантастичні фільми. Один із них – «Пен: Подорож до Небувалії» – мав би стати дитячим хітом, але вийшов занадто складним і незрозумілим для юної аудиторії. Другий – «Марсіанин» – знято для дорослих. Але й дітям незайве буде подивитися стрічку, щоб зрозуміти, що час, проведений за навчанням, пішов зовсім не на марне.

Премьеры недели: «Марсианин» и «Пэн: Путешествие в Нетландию»
Фото: «Кинопоиск»

«Марсіанин»

Люди нарешті добралися до Марса: місія «Арес-3» успішно прибула на Червону планету і взялася за її вивчення. Але тут здійнялася піщана буря, яка перетворилася на ураган, і екіпажу довелося терміново відлітати. При цьому кинувши астронавта Марка Вотні: команда вважала, що він загинув. Проте Вотні вижив. З одного боку, пощастило. А з другого – йому потрібно протриматися на планеті, де немає повітря, води і їжі, чотири роки до прильоту наступної планової місії. Інший здався б, але не Вотні – винахідливий ботанік із чудовим почуттям гумору. Кожну нову перешкоду він сприймає не як катастрофу, а як завдання, яке можна вирішити.

«Марсіанин» – це, по-перше, акторський бенефіс Метта Деймона. Стрічка тривалістю майже дві з половиною години сприймається практично як монодрама з кількома відступами в дусі «а в цей час на Землі». Хоча й ці відступи теж вельми цікаві. А по-друге, «Марсіанин» – це стрічка, в якій режисер Рідлі Скотт після кількох років богошукання («Прометей», «Вихід: Боги та царі») знову звернув увагу на людину.

Причому зробив це не для того, щоб показати, якими підлими й жорстокими, безпорадними й жалюгідними бувають люди: на цю тему Скотт уже висловився в «Раднику». Цього разу британець говорить зовсім про інше (щоправда, повторюючи за автором роману «Марсіанин» Енді Віром): людина здатна на значно більше, ніж можна припустити. Рішучість, кмітливість і почуття гумору, а також інтелект, відповідальність і вміння дружити та співпереживати роблять людину по-справжньому сильною і навіть великою. І хоч підкорити космос усі ці якості навряд чи допоможуть – космос занадто величезний і байдужий, але все інше людині цілком під силу. Головне – зробити перший крок. Правило працює і на Марсі.

«Пен: Подорож до Небувалії»

На вулицях Лондона вирує Друга світова війна. Тим часом у сиротинці теж неспокійно: дітей не годують, а щоночі декілька з них просто зникають. «Кажуть, їх відправляють до Канади, там сьогодні безпечно», – щоранку перешіптуються діти. Та Пітер Пен із другом дізнаються, що дітей насправді викрадають пірати. І от, потрапивши на летючий корабель і втікши на ньому від літаків «Люфтваффе», Пітер потрапляє до чарівної країни Небувалії. Там усім заправляє злий пірат Чорна Борода. Він змушує дітей працювати на копальнях: «Якщо будете добре працювати, то отримаєте цукерку, якщо ж ні… то на вас чекає зовсім не солодке життя!»  Під час виснажливої роботи Пітер знайомиться ще з одним заручником копальні – Джеймсом Гаком (так, у цій версії вони – друзі). Разом вони вирішують втекти до повстанців і боротися проти капітана Чорної Бороди.

Премьеры недели: «Марсианин» и «Пэн: Путешествие в Нетландию»

«Ми створили новий яскравий світ», – запевняють продюсери фільму. Світ, який створив режисер Джо Райт («Гордість та упередження», «Анна Кареніна»), насправді вийшов не таким уже й новим. Якщо уважно придивитися, то обрії казкового світу схожі на краєвиди кемеронівського «Аватару». А характер Пітера Пена надто сильно нагадує ще одного відомого казкового хлопчика – Гаррі Поттера.

Бюджет стрічки сягає $150 млн. На що саме пішли гроші, цілком зрозуміло: спецефектів у «Пен: Подорож до Небувалії» вистачає. Сцени на зразок втечі на летючому кораблі мали б створити відчуття казки. Натомість вони спонукають згадати фільми Еда Вуда, а також викликають запитання: навіщо? Наприклад, навіщо було згадувати про Другу світову, якщо розвиток цієї лінії далі не запланований? Навіщо пірат викрадав дітей із дитячого будинку? Навіщо було вживати багатообіцяючий слоган «У кожної легенди є свій початок», якщо жодної з таємниць не розкрито? Глядачам не розкажуть, як Пітер навчився літати, чому він не дорослішає і як Гак перестав бути його другом. Навіщо було починати фільм як класичний мюзикл, щоб після кількох номерів (серед яких несподіване виконання хіта гурту Nirvana «Smells Like Teen Spirit») майже повністю позбавити фільм музики?

І, нарешті, головне: навіщо було запрошувати на роль Чорної Бороди Г’ю Джекмана і не дати йому зіграти справді страшного пірата? Його герой викликає співчуття, але не жах.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів