Прем’єри тижня: «Прогулянка висотою», «Багряний пік» і «Любов 3D»

У прокат вийшли три історії про любов і кохання – канатохідця до висоти, людини до привидів і режисера до самого себе

15 жовтня в український прокат виходять три історії про любов і кохання. У «Прогулянці висотою» канатоходець, натягуючи сталевий трос між хмарочосами, зізнається в любові до висоти. «Багряний пік» починається як хорор, але виявляється мелодрамою. У «Любові 3D» французька артхаусна зірка Гаспар Ное прагне розповісти про те, як розвиваються стосунки між закоханими, але справжні почуття виявляються надійно приховані за кількістю відвертих сцен.

Прем’єри тижня: «Прогулянка висотою», «Багряний пік» і «Любов 3D»
Фото: kinopoisk.ru

«Прогулянка висотою»

У серпні 1974 року французький канатоходець Філіп Петі натягнув сталевий трос між щойно добудованими в Нью-Йорку вежами-близнюками Міжнародного торгового центру і пройшов по ньому без страховки. До цього Петі, який захопився ходінням по канату ще в дитинстві й самостійно освоїв ази майстерності, проробив той самий трюк із собором Нотр-Дам у Парижі і набув слави митця, здатного на радикальні артистичні жести.

Історію Петі режисер Роберт Земекіс («Форрест Гамп», «Назад у майбутнє», «Ізгой») списав із мемуарів канатохідця – тому у фільмі багато закадрового голосу головного героя. Однак цей прийом, здатний вбити навіть захопливу стрічку, «Прогулянці» грає на руку, додаючи ще трохи шарму. Якого, втім, у картині й так вистачає. Філіп Петі у виконанні Джозефа Гордона-Левітта надзвичайно привабливий. Психологічна глибина, драматизм і напруга у «Прогулянці» розбавлені гумором. А все це – грою з кольором та композицією в кадрі й майстерним використанням технології 3D.

Земекіс використовує 3D не просто тому, що виділений йому бюджет у $35 млн це дозволяє. За допомогою спецефектів він, по-перше, створює у глядача відчуття запаморочливої висоти. А по-друге, малює масштабний портрет вже зруйнованих веж-близнюків. До фіналу фільму з’ясовується, що «Прогулянка» – це не тільки про любов Філіпа Петі до висоти. Це пам’ятник – але не тільки людській сміливості та нерозсудливості, а і двом зруйнованим хмарочосам – і всьому тому, що вони символізують.

«Багряний пік»

Едіт Кашинг (Міа Васіковська), дочка американського магната, веде вельми розмірене життя. Вона не любить гучних гулянь – натомість пише книги про привидів. «Привиди – це лише метафора», – розповідає молода письменниця, коли віддає свій твір до друку. Вона знає, про що говорить: після смерті її матір неодноразово з’являлася в її кімнаті і страшним голосом казала: «Бережись Багряного піку!»

Що це за Багряний пік, з’ясувалося, коли до Нью-Йорка приїхав баронет Томас Шарп (Том Хіддлстон) разом із сестрою Люсіль (Джессіка Честейн). Мета приїзду – знайти фінансування для власного винаходу, що видобуватиме багряну руду. Батько Едіт вважає баронета шахраєм і жорстко дає йому зрозуміти, що ловити йому тут немає чого. Шарп заходить з іншого боку – і причаровує Едіт. Після загадкової смерті батька Едіт разом із Томасом, який вже став її чоловіком,  переїжджає до Англії, де розташований його сімейний будинок і копальня Альберхолл, яку також називають Багряний пік. Там Едіт і зустріне всіх привидів минулого свого чоловіка.

Початок фільму зачаровує: естетика кінця XIX століття поєднується з натяками на містику, а містичні страшні казки режисеру Гільєрмо Дель Торо вдаються блискуче. У будинку Альберхолл моторошно завиває вітер у трубах і скриплять дерев’яні стіни. Через  видобуток руди біля будинку сніг стає багряного кольору – це виглядає водночас гарно і страшно. Однак коли справа доходить до привидів, настає розчарування: тут Дель Торо обмежився набором усіх стандартних кліше. Втім, думку про те, що привиди – це лише метафора, довів до кінця. Привиди у фільмі – метафора почуттів. А сам «Багряний пік» – не фільм жахів, а готична мелодрама. 

«Любов 3D»

У Мерфі, молодого американського режисера, який приїхав до Парижа навчатися в кіношколі, і його французької подружки народжується дитина. «Малий, знаєш, звідки беруться діти?» – запитує немовля, граючи з ним, його мати. Звичайно, дитина не відповідає – зате відповідає режисер Гаспар Ное, показуючи процес зачаття в усіх анатомічних подробицях великим планом і з ефектом 3D. Й однією такою сценою він не обмежується – не дарма ще на Каннському кінофестивалі, де відбулася прем’єра фільму «Любов 3D», картина викликала справжній скандал.

Хоча насправді по-справжньому скандального у фільмі нічого немає. Відверті сцени, місцями скидаються на порно, що в артхаусному кіно – давно вже не новина. Ное бере деталі хіба що трохи більшим планом і додає 3D. Щоб зрозуміти, навіщо він це робить, достатньо почути дві фрази, сказані головним героєм. «Я б хотів зняти фільм про сентиментальну сторону сексу», – говорить Мерфі Електрі – іншій своїй французькій подружці, роман із якою і є центральним сюжетом стрічки. Їй він також в іншому епізоді заявляє, що хоче знімати про кров, сперму та сльози – тому що ці три елементи складають квінтесенцію життя.

Власне, це квінтесенція й усієї творчості французької артхаусної зірки. Хіба що в «Любові» він зосередився більше на двох останніх. І додав до них ще трохи самозамилування: багато сцен – на кшталт оргії в закритому клубі або експериментів героїв із трансвеститом – з’явилися у фільмі, тому що режисерові дуже хотілося їх зняти, а не тому, що вони потрібні для розвитку сюжету. Сюжет, до того ж, хоч і розказаний плутано, насправді дуже простий і страшенно банальний: молоді люди знайомляться, закохуються одне в одного, їхні пристрасні стосунки розвиваються, а потім він зраджує, і все руйнується. У процесі герої так часто повторюють слово, що дало назву фільму, що воно звучить абсурдно. І тільки якщо вважати, що Ное вжив «Любов» у назві іронічно, картина не викликає здивування.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів