Прем’єри тижня: «Подія» і «007: Спектр»

У прокат виходять нова серія бондіани і свіжа робота головного українського документаліста

5 листопада в український прокат виходять документальна стрічка Сергія Лозниці «Подія» і 24-я серія бондіани «007: Спектр». Обидва фільми – про те, що роки минають, а нічого не змінюється. Тільки в одному випадку це погано, а у другому – швидше добре.

Прем’єри тижня: «Подія» і «007: Спектр»
Фото: kinopoisk.ru

«Подія»

1991 рік. До влади в розваленому Радянському Союзі намагається прийти щось моторошне й негарне під назвою ГКЧП; люди виходять на вулиці. «Революційний» рух зачіпає, зрозуміло, і Ленінград: жителі міста зводять барикади, зачитують вголос листівки, малюють карикатури, і з жахом стежать за новинами з Прибалтики – а шестеро режисерів-документалістів уважно за ними спостерігають. Саме цим матеріалом скористався Сергій Лозниця, коли створював фільм «Подія».

Фільм Лозниці не потребує особливого аналізу: він простий, ясний і самодостатній. Окремі уточнення, втім, не завадять. У «Події» багато героїв – важливих, як-от Собчак, котрий виступає перед народом, або представники «Комітету», що гундосять за кадром, й епізодичних, як-от представники строкатого й незмінно цікавого натовпу. І дуже мало режисера. Що насправді добре: ми маємо справу з уважними й розумними операторами, котрі фіксують короткочасне й безкровне повстання. А Лозниця відзнятий матеріал лише впорядковує й розставляє акценти, щоб актуалізувати.

Щоправда, паралелі з Майданом, які настирливо підказує сама логіка режисерської фільмографії і на які явно зробили ставку, за всього бажання, є історично й логічно неспроможними. Перебивка, озвучена «Лебединим озером», дотепна вперше, але не вдесяте. Фінальний авторський титр – мовляв, «нічого в результаті не змінилося», – жодним чином не випливає з попереднього, а його історична спроможність, знову ж таки, відповідає найбільш поверховій й кон’юнктурній сучасній публіцистиці. І тому, що це «наша» кон’юнктура, тільки гірше. Проте, намагаючись узагальнювати й підминати під себе чужий, а не авторський, як у разі з «Майданом», матеріал, Лозниця, на щастя, зазнав поразки – і саме тому, попри все, випустив під своїм ім’ям цілком гідну роботу, яка місцями навіть хвилює.

«007: Спектр»

Мехіко, карнавал на честь Дня мертвих, вулицями розгулюють натовпи людей із масками на обличчях. Джеймс Бонд (Деніел Крейг) із шикарною брюнеткою прямує до готелю, щоб розважитися. Насправді він, звичайно, на завданні – й ефектно, з бійкою під час злету вертольота, вбиває лиходія Марко Ск’ярру. Роль його вдови, до речі, дісталася Моніці Белуччі – і з Бондом, Джеймсом Бондом вона познайомиться ближче, щоправда, дуже епізодично.

Прем’єри тижня: «Подія» і «007: Спектр»
Фото: kinopoisk.ru

Вбиваючи кілера-терориста, агент 007 заодно підриває півкварталу. Що його начальнику М (Райф Файнс) дуже не на руку: по-перше, Бонд поїхав до Мехіко без його дозволу (насправді – за завданням тієї М, яка загинула в минулій серії). А по-друге, у МІ-6 попереду зміни: міністерство надіслало самовдоволеного зарозумілого фахівця з інформації, що має намір втілити в життя страшний сон Оруелла і встановити тотальне стеження за всіма. І Бонд новому керівникові зовсім не подобається. Агента 007 офіційно усувають, але попереду ще дві години екранного часу, і зрозуміло, що зупинятися Бонд не має наміру. Він вирушає на похорон Ск’ярри, де зустрічає примару з власного минулого, а нині – керівника організації «Спектр» і головного світового лиходія Оберхаузера (Крістоф Вальц). А у процесі полювання на нього знайомиться з головною дівчиною Бонда цієї серії – Медлін (Леа Сейду).

Нову частину бондіани варто подивитися, по-перше, через Крістофа Вальца: харизматичні лиходії – це явно його амплуа. По-друге, через увагу сценаристів і режисера Сема Мендеса до деталей: якщо в початкових титрах написано, що мертві оживають – вони дійсно оживають, якщо один із героїв згадує в розмові мимохідь ПАР – це ключ до розгадки всієї головоломки, якщо на початку фігурує вертоліт, то й у кінці він теж буде. І це попри десяток дрібних жартів, характерних для бондіани. По-третє, у «Спектрі» знову багато екшену, задіяні всі можливі транспортні засоби, включно з невеликим літаком, який використовується ще й як сани.

У фільму є тільки один недолік: занадто життєствердний фінал. І «Казино Рояль», і «Координати Скайфол» продемонстрували: Бонду у виконанні Крейга неймовірно пасує драма. У «Спектрі» багато йдеться про причини численних драм у житті агента 007 – але самої драми до ладу немає. Тому що вихід Бонда на пенсію – для Крейга нинішня частина бондіани буде останньою, і тема відходу 007 від справ є наскрізною у фільмі – сприймати всерйоз навіть якось смішно. Навряд чи Бонда скоротять через похилий вік. За перший вікенд прокату у Британії стрічка зібрала рекордну касу в 41,3 млн фунтів – чим довела, що деякі речі з віком стають тільки кращими. 

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів