Прем'єри тижня: «Служниця», «Саллі» та «Бен-Гур»

У прокаті – еротична драма від класика корейського кіно, психологічний трилер від Клінта Іствуда та новий голлівудський проект Тимура Бекмамбетова
Прем'єри тижня: «Служниця», «Саллі» та «Бен-Гур»
Кадр із фільму «Служниця»
Фото kinopoisk.ru

8 вересня в український прокат вийшли еротичний трилер «Служниця», психологічна драма «Саллі» та історичний екшен «Бен-Гур». При тому що класик корейського кіно Пак Чхан Ук, американська зірка Клінт Іствуд і головний посол російського кіно у Голлівуді Тимур Бекмамбетов знімали свої фільми про зовсім різні речі, вийшло в них про одне й те ж: головний фактор у будь-якій історії – людський.

«Служниця»

У багатий японський будинок прибуває нова покоївка – не дуже розумна, неграмотна кореянка Оку Джу. Вона має наглядати за пані Хідеко – юною й недосвідченою і при цьому дуже багатою. Її за наречену вибрав собі рідний дядько, який після одруження, подейкують, має намір здати Хідеко в божевільню. Але тут на горизонті з'являється молодий граф Фудзівара, який здається можливим рятівником прекрасної Хідеко. Принаймні так історія виглядає на самому початку. Але насправді і покоївка – не та, якою здається, і Хідеко не така вже проста, і граф Фудзівара керується не такими вже й благородними мотивами.

Класик сучасного корейського кіно Пак Чхан Ук екранізував роман «Оксамитові пальчики» уельської письменниці Сари Вотерс. Дії з вікторіанської Англії він переніс у Корею початку ХХ століття, коли країна перебувала під японською окупацією. Конфлікт і змішання корейської та японської культур – одна з численних тем фільму. Серед них ще вплив книжок і літератури на реальне життя, класова нерівність, жорстокість і насильство – і їхня естетика, а також центральні – дружба, любов і межа, за якою одне переходить в інше, причому не так між чоловіком і жінкою, як між однією статтю.

Стрічка складається з трьох частин: погляд на історію з точки зору кожного з трьох головних героїв. Використання цього кліше могло б зіпсувати «Служницю», якби її знімав хтось інший

«Служниця» Пак Чхан Ука складна не тільки тематично. У фільмі змішано десяток жанрів – від любовної мелодрами і психологічного трилера до детектива і чорної комедії. При цьому стрічка складається з трьох частин: погляд на історію з точки зору кожного з трьох головних героїв. Використання цього кліше могло б зіпсувати «Служницю», якби її знімав хтось інший. Але в Пак Чхан Ука, естета і візіонера, кліше працює. Як працює і весь фільм у цілому. Незважаючи на складність, він видається легким. І попри спірність теми (режисер після прем'єри в Каннах, де стрічка брала участь в основному конкурсі, казав, що давно хотів зняти фільм про лесбійське кохання) «Служниця» не виглядає вульгарно.

«Саллі»

15 січня 2009 року пілот із 40-річним стажем Чеслі «Саллі» Салленбергер (Том Генкс) мав здійснити внутрішній рейс 1549. Але він встиг лише вилетіти з аеропорту і піднятися на висоту менш як кілометр, як птахи, що пролітали повз, потрапили у двигуни, і ті заглухли. Буквально дивом Саллі і його другий пілот Джеффрі Скайлз посадили літак на воду затоки Гудзон і зробили це так, що ніхто не постраждав. Крім страхової компанії, яка взялася за розслідування, щоб з'ясувати: чи правильно вчинив капітан Саллі і чи справді він герой – чи чуття його підвело, і він просто дивом нікого не вбив.

Про те, що в аварії ніхто не постраждав, глядачам повідомляють на перших хвилинах фільму. До того ж стрічка заснована на реальній історії, «Саллі» – це екранізація автобіографічної книжки капітана Салленбергера «Найвищий борг». Проте режисер Клінт Іствуд змушує глядача хвилюватися всі півтори години екранного часу. То за самого Саллі – йому сняться жахіття, він іноді сумнівається в собі, він вижив у неймовірній ситуації, він далеко від дому, і вдома в нього – такі ж труднощі, як у інших людей.

Режисер розповів історію про те, що людський фактор може спрацювати в плюс. Але тільки якщо мова йде не про героїчні зусилля одного, а про командну роботу

Том Генкс ці переживання і сумніви відіграє блискуче. То разом із Саллі: 208 секунд, які тривав його політ, і складну операцію порятунку людей після падіння літака Іствуд розбиває на частини і видає з перервами, через що градус напруження тільки зростає.

Але при тому, що за формою «Саллі» – це психологічний трилер, від якого у хворих на відповідну фобію боязнь літати має значно поглибитися, до фіналу виявляється, що Іствуд знімав зовсім про інше. Він розповів історію про те, що людський фактор може спрацювати в плюс. Але тільки якщо мова йде не про героїчні зусилля одного, а про командну роботу.

«Бен-Гур»

Юдейський князь Юда Бен-Гур і сирота-римлянин Месала Север росли в одному будинку і були майже як брати – доти, поки Месала не втік завойовувати для Римської імперії нові володіння, а повернувшись до Єрусалиму, став одним із командирів при Понтієві Пилату. Сестра Іуди, в яку ще з юності був закоханий Месала, прихистила одного з повстанців, які боролися з римлянами. Той себе видав – і в підсумку всю сім'ю Бен-Гурів заарештували, а Юду відправили на галери. Там він дивом вижив і повернувся в Єрусалим, щоб помститися.

Тимур Бекмамбетов зняв досить дивний фільм. З одного боку, це голлівудський блокбастер з екшеном і спецефектами, $100-мільйонним бюджетом, на популярну останнім часом тему: фактично «Бен-Гур» – екранізація біблійної історії. Щоправда, при цьому великих зірок у стрічці немає, хіба що Морґан Фрімен в одній із другорядних ролей.

Найдивніше і найнесподіваніше у стрічці – це перехід між жанрами

Але з другого боку, біблійну історію Бекмамбетов використовує для того, щоб поговорити про те, що хвилює його найбільше. Весь фільм герої міркують, яку ціну варто платити за мир, чи може збройне повстання принести свободу і хто постраждає найбільше під час цієї війни, коли братські народи перестають бути братами. А ще – чи можна пробачити кровопролиття і переступити через бажання помсти, – загалом на всі ті теми, які для глядачів Бекмамбетова в нього на батьківщині та для українських глядачів значно актуальніші, ніж для американської аудиторії. Можливо, тому в американському прокаті «Бен-Гур» показав посередній результат, зібравши за перший тиждень лише $11,3 млн.

Утім, таке поєднання форми і змісту – не найдивніше у фільмі. Насправді це досить поширений прийом: усі хороші блокбастери вартісні не спецефектами, а сенсом, який за ними стоїть. Хоча в найкращих із них цей сенс глядач виносить із побаченого сам. А в «Бен-Гурі» цю розумову роботу виконали ті, хто написав діалоги.

Найдивніше і найнесподіваніше у стрічці – це перехід між жанрами. Бекмамбетов завжди любив експериментувати: достатньо згадати його продюсерські проекти «Прибрати з друзів» і «Хардкор». Але тут він перевершив себе. Він примудрився вивернути епічну історичну драму у класичну спортивну драму: кульмінаційний момент у фільмі – це гонки на колісницях. А після цього трюку він здійснив ще один – і перетворив спортивну драму знову у біблійну історію, з якої починав. Хоча, напевно, варто було зупинитися на спортивній драмі.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів