Прем'єри тижня: «Закон ночі» і «Чому він?»

У прокат виходять кримінальна мелодрама від Бена Аффлека і одна з найбільш непристойних комедій року
Прем'єри тижня: «Закон ночі» і «Чому він?»
Постер до фільму «Закон ночі»
Фото imdb

12 січня в український прокат виходять «Закон ночі» і «Чому він?». Перший ─ кримінальна мелодрама для тих, кому подобаються історії про гангстерів часів сухого закону в США. Другий ─ комедія, що балансує на межі вульгарності, для тих, хто вважає, що жарти про геніталії лося бувають смішними.

«Закон ночі»

Повоювавши на фронтах Першої світової і дещо розчарувавшись у житті, Джо Кафлін (Бен Аффлек) повертається в рідний Бостон іншою людиною: з сина принципового копа він перетворився на злочинця. Разом із приятелями він промишляє грабежами і відмовляється працювати з мафіозними босами ─ до тих пір, поки не переходить дорогу одному з них, ірландцеві Альберту Вайту (Роберт Гленністер): Джо грабує його казино і заводить роман із його коханкою Еммою (Сієнна Міллер). Коли чергове пограбування закінчується невдало, а правда про роман спливає, Джо, впевнений, що Емму вбили, відправляється у в'язницю. А звільнившись через кілька років, він приходить на уклін до смертельного ворога Вайта ─ італійця Масо Пескаторе (Ремо Джіроне).

Джо має намір помститися, і врешті-решт у нього це виходить. У процесі він будує у Флориді імперію, яка торгує підпільним ромом, і навіть заводить сім'ю ─ одружується з кубинкою Грасіелою (Зої Салданья). Задовго до того, як Джо потрапив до в'язниці, батько йому сказав: «Все, що посієш, завжди до тебе повернеться, тільки ніколи не так, як ти загадуєш». Тож іще на початку історії стає зрозуміло, що вона навряд чи завершиться хепі-ендом.

Тим більше, що Бен Аффлек, який не тільки зіграв головну роль і адаптував для екранізації однойменну книгу Денніса Ліхейна, але й виступив режисером, зняв варіацію на фільм-нуар. Справа відбувається в 1920-х, головний герой, хоча й злочинець, насправді ─ хороший хлопець, зустрічає не ту жінку, все це супроводжується закадровими поясненнями. Щоправда, приблизно з середини «Закон ночі» стає все кривавішим, драматичнішим і психологічнішим, а то й несподівано актуально політичнішим ─ однією з сюжетних ліній виявляється протистояння Джо і місцевого Ку-клукс-клану. До фіналу картина обертається кримінальною мелодрамою. Ці маніпуляції вдаються Аффлеку зі змінним успіхом.

З одного боку, зіпсувати антураж 1920-х ─ початку 1930-х неможливо. З іншого ─ на одному лише антуражі будувати двогодинний фільм не вийде. Тим більше, що цей образ Аффлеку не дуже підходить ─ куди органічніший він навіть у спірному костюмі Бетмена.

Втім, дещо рятує літературне першоджерело, до якого картина, нехай і зі зміщеними акцентами, але досить близька. Ліхейна, до речі, кінематографісти дуже люблять: за його «Прощай, дитинко, прощай» Аффлек зняв свій дебютний повний метр, «Таємничу ріку» екранізував Клінт Іствуд, а «Острів проклятих» ─ Мартін Скорсезе.

І що ще допомагає Аффлеку ─ то це несподівано життєстверджуючий фінал. «Рай ─ насправді на землі, тут і зараз», ─ каже одна з другорядних, але важливих героїнь у виконанні Ель Феннінг. І саме в фіналі з'ясовується, що ця фраза ─ ключова, а ця думка ─ центральна для всього фільму.

«Чому він?»

Напередодні Різдва Нед (Брайан Кренстон), керівник компанії, що займається друкованою поліграфією, і глава сімейства, відзначає день народження. Його старша донька Штефі, студентка Стенфорда, вітає Неда по скайпу. Тоді ж батьки знайомляться з її новим бойфрендом ─ вірніше, з його п'ятою точкою, яку він демонструє, не маючи, втім, на увазі нічого поганого. Просто, як з'ясується трохи пізніше, коли батьки і молодший брат приїдуть до Штефі, щоб відзначити свято в колі сім'ї і познайомитися з володарем п'ятої точки особисто, Лаерд (Джеймс Франко) ─ дуже розкутий ексцентричний молодик.

Крім того, що він не стримує себе у виразах і матюкається при батьках і 15-річному братові Штефі, Лаерд ─ ще й мільйонер, який заробив статки на іграх для мобільних телефонів. Він живе в шикарному особняку, може дозволити собі тримати курей і ручних лам, купує сучасне мистецтво, що нагадує більше зоофілічну порнографію, і страшно хоче сподобатися батькові Штефі. По-перше, тому що свого власного не знав, а повноцінну сім'ю завжди хотів, а по-друге, тому що має намір зробити Штефі пропозицію.

За формою «Чому він?» ─ класична романтична комедія. Але за змістом ─ одна з найбільш непристойних комедій останнього часу: за кількістю гумору нижче пояса її можна порівняти хіба що з «Братами з Грімсбі». В обох фільмах найсмішніші жарти ─ про секс, геніталії й наркотики, а також є епізоди, що будуються навколо унітазу і його вмісту. Тільки якщо в «Братах Грімсбі» йшлося ще й про терористів, шпигунів і футбольних фанатів, то в «Чому він?» обговорюється конфлікт поколінь і всеохопна віртуальна реальність. Ну і для унітазу відведено трохи більше екранного часу.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів