Прем'єри тижня: «Закон ночі» і «Чому він?»

У прокат виходять кримінальна мелодрама від Бена Аффлека і одна з найбільш непристойних комедій року
Прем'єри тижня: «Закон ночі» і «Чому він?»
Постер до фільму «Закон ночі»
Фото imdb

12 січня в український прокат виходять «Закон ночі» і «Чому він?». Перший ─ кримінальна мелодрама для тих, кому подобаються історії про гангстерів часів сухого закону в США. Другий ─ комедія, що балансує на межі вульгарності, для тих, хто вважає, що жарти про геніталії лося бувають смішними.

«Закон ночі»

Повоювавши на фронтах Першої світової і дещо розчарувавшись у житті, Джо Кафлін (Бен Аффлек) повертається в рідний Бостон іншою людиною: з сина принципового копа він перетворився на злочинця. Разом із приятелями він промишляє грабежами і відмовляється працювати з мафіозними босами ─ до тих пір, поки не переходить дорогу одному з них, ірландцеві Альберту Вайту (Роберт Гленністер): Джо грабує його казино і заводить роман із його коханкою Еммою (Сієнна Міллер). Коли чергове пограбування закінчується невдало, а правда про роман спливає, Джо, впевнений, що Емму вбили, відправляється у в'язницю. А звільнившись через кілька років, він приходить на уклін до смертельного ворога Вайта ─ італійця Масо Пескаторе (Ремо Джіроне).

Джо має намір помститися, і врешті-решт у нього це виходить. У процесі він будує у Флориді імперію, яка торгує підпільним ромом, і навіть заводить сім'ю ─ одружується з кубинкою Грасіелою (Зої Салданья). Задовго до того, як Джо потрапив до в'язниці, батько йому сказав: «Все, що посієш, завжди до тебе повернеться, тільки ніколи не так, як ти загадуєш». Тож іще на початку історії стає зрозуміло, що вона навряд чи завершиться хепі-ендом.

Тим більше, що Бен Аффлек, який не тільки зіграв головну роль і адаптував для екранізації однойменну книгу Денніса Ліхейна, але й виступив режисером, зняв варіацію на фільм-нуар. Справа відбувається в 1920-х, головний герой, хоча й злочинець, насправді ─ хороший хлопець, зустрічає не ту жінку, все це супроводжується закадровими поясненнями. Щоправда, приблизно з середини «Закон ночі» стає все кривавішим, драматичнішим і психологічнішим, а то й несподівано актуально політичнішим ─ однією з сюжетних ліній виявляється протистояння Джо і місцевого Ку-клукс-клану. До фіналу картина обертається кримінальною мелодрамою. Ці маніпуляції вдаються Аффлеку зі змінним успіхом.

З одного боку, зіпсувати антураж 1920-х ─ початку 1930-х неможливо. З іншого ─ на одному лише антуражі будувати двогодинний фільм не вийде. Тим більше, що цей образ Аффлеку не дуже підходить ─ куди органічніший він навіть у спірному костюмі Бетмена.

Втім, дещо рятує літературне першоджерело, до якого картина, нехай і зі зміщеними акцентами, але досить близька. Ліхейна, до речі, кінематографісти дуже люблять: за його «Прощай, дитинко, прощай» Аффлек зняв свій дебютний повний метр, «Таємничу ріку» екранізував Клінт Іствуд, а «Острів проклятих» ─ Мартін Скорсезе.

І що ще допомагає Аффлеку ─ то це несподівано життєстверджуючий фінал. «Рай ─ насправді на землі, тут і зараз», ─ каже одна з другорядних, але важливих героїнь у виконанні Ель Феннінг. І саме в фіналі з'ясовується, що ця фраза ─ ключова, а ця думка ─ центральна для всього фільму.

«Чому він?»

Напередодні Різдва Нед (Брайан Кренстон), керівник компанії, що займається друкованою поліграфією, і глава сімейства, відзначає день народження. Його старша донька Штефі, студентка Стенфорда, вітає Неда по скайпу. Тоді ж батьки знайомляться з її новим бойфрендом ─ вірніше, з його п'ятою точкою, яку він демонструє, не маючи, втім, на увазі нічого поганого. Просто, як з'ясується трохи пізніше, коли батьки і молодший брат приїдуть до Штефі, щоб відзначити свято в колі сім'ї і познайомитися з володарем п'ятої точки особисто, Лаерд (Джеймс Франко) ─ дуже розкутий ексцентричний молодик.

Крім того, що він не стримує себе у виразах і матюкається при батьках і 15-річному братові Штефі, Лаерд ─ ще й мільйонер, який заробив статки на іграх для мобільних телефонів. Він живе в шикарному особняку, може дозволити собі тримати курей і ручних лам, купує сучасне мистецтво, що нагадує більше зоофілічну порнографію, і страшно хоче сподобатися батькові Штефі. По-перше, тому що свого власного не знав, а повноцінну сім'ю завжди хотів, а по-друге, тому що має намір зробити Штефі пропозицію.

За формою «Чому він?» ─ класична романтична комедія. Але за змістом ─ одна з найбільш непристойних комедій останнього часу: за кількістю гумору нижче пояса її можна порівняти хіба що з «Братами з Грімсбі». В обох фільмах найсмішніші жарти ─ про секс, геніталії й наркотики, а також є епізоди, що будуються навколо унітазу і його вмісту. Тільки якщо в «Братах Грімсбі» йшлося ще й про терористів, шпигунів і футбольних фанатів, то в «Чому він?» обговорюється конфлікт поколінь і всеохопна віртуальна реальність. Ну і для унітазу відведено трохи більше екранного часу.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Стиль життя
Як незвичайні формати аукціонів сприяли продажам мистецтва в 2016 році
І чого світовому та українському арт-ринків чекати від 2017 року
Пішли в тираж: як пройшли перші в цьому році великі українські торги мистецтвом
І наскільки затребуваним виявився тиражний арт
Прем'єра тижня: «Велика стіна»
Навіщо дивитися новий фільм Чжана Імоу
Усі матеріали розділу
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Вибір редактора
Приватне і відверте: 5 книг грудня
Приватне і відверте: 5 книг грудня
На які новинки художньої літератури варто звернути увагу цього місяця
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Як ізраїльська армія стала «кузнею стартапів»
Колишні бійці загадкової ізраїльської служби кіберрозвідки – Підрозділ 8200 – створили приблизно 1000 нових IT-компаній. Саме їм Ізраїль багато в чому зобов’язаний іміджем «нації стартапів»
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
Ходіння по колу: як у Мінфіні переписують Податковий кодекс
І чому депутати наполягають на проведенні разового декларування
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Олігархи під підозрою: кому потрібен Архів клептократії та чому до нього потрапили тільки «обрані»
Українські публічні персони готові оскаржувати дані, опубліковані в Архіві
Зараз на головній
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Технічні роботи на сайті Forbes Україна
Випуск матеріалів на сайті тимчасово припинено
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Олександр Шлапак: «Судитися з великими боржниками банку безглуздо, оскільки ці борги не мають забезпечення»
Глава ПриватБанку - про повернення боргів колишніх акціонерів, розвиток банку та перспективи кримських вкладників
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Ринок КНР дуже привабливий для експортерів усього світу, продукція яких сьогодні китайському споживачеві здається набагато цікавішою, ніж українська