М'яке місце

Студент медичного інституту зміг стати найбільшим виробником безкаркасних меблів в Україні
М'яке місце
Власник компанії Poparada 27-річний Дмитро Газда привернув увагу клієнтів епатажем і дешевизною
Сергій Горошко для Forbes Україна

27-річний Дмитро Газда – найбільший виробник безкаркасних меблів в Україні. Його компанія щомісяця продає близько 1000 крісел-мішків – це більше, ніж будь-хто з конкурентів. Понад половину таких крісел Газда виробляє під брендом Poparada. «Що це за назва така?! Соромно одержувати крісло на пошті», – озвучує Газда реакцію деяких покупців. Схожі відгуки є й на сайті компанії. Однак змінювати епатажне ім'я підприємець не збирається. «Бирка з такою назвою – чудова реклама», – пояснює він. Газда наводить такий приклад: у київському «Мистецькому Арсеналі» є крісла Poparada, і коли екс-президент Віктор Ющенко прочитав назву на бирці, то, за розповідями працівників комплексу, довго сміявся. А для тих, у кого з почуттям гумору проблеми, молодий підприємець випускає крісла під брендом BBag.

Ринок безкаркасних меблів щороку зростає на 100% і, за оцінками Газди, нині становить близько 25 млн гривень. Poparada і BВag займають 20–25%. «Газда точно в трійці найбільших», – зазначає Олег Некрасов, менеджер компанії Divotex, яка продає тканину для крісел.

Контролювати п'яту частину ринку, який постійно зростає, – нетривіальне завдання. Щороку з'являються десятки нових гравців. Як Poparada вдається утримувати лідерство?

Студент старших курсів медичного інституту Газда зайнявся виготовленням меблів 2009 року. Були всього два конкуренти – крісла-мішки робили компанії «М'які сідла» і Starski. «Вони виробляли якісні меблі, продаючи їх за дуже високою ціною, – зазначає Газда. – У нас ціна удвічі перевищувала собівартість, і все одно це було значно дешевше».

Для старту Газді та трьом його університетським товаришам вистачило 1500 гривень. «Просто скопіювали іноземний сайт, взяли звідти буквально все: фотографії, моделі, описи», – згадує підприємець. Контекстна реклама на два тижні в Google коштувала всього 100 гривень – запит «крісло-мішок» був тоді дуже рідкісним. Через два дні знайшовся перший покупець.

Завоювати ринок Газді допомогла не тільки ціна – як написали б у підручнику з маркетингу, він вибрав стратегію диференціації.

Газда з самого початку намагався робити такі крісла, яких не було в конкурентів. «У них був ідеальний крій, дорогий якісний чохол. У нас же – звичайна тканина для рюкзаків, – ділиться Газда. – У них – крісло домашнє, ніжне, його на вулицю не винесеш. Нашим можна було по асфальту ялозити, виносити на вулицю, брати на дачу». Якщо в конкурентів не було кишені на кріслі – Газда робив із кишенею. Якщо була ручка – Poparada робила ручку в іншому місці. Візерунки, написи на чохлах – теж не рідкість.

Конкуренти про унікальність Poparada відгукуються зі скепсисом. «У них рівень виконання і, відповідно, ціни нижчі. Продають в основному ходові моделі», – коментує власниця компанії «М'які сідла» Ірина Сазонова.

«Ми задоволені їхньою якістю і зі спокійною душею продаємо продукцію Poparada навіть вагітним», – підкреслює Ірина Порецька, співзасновник інтернет-магазину Hotmam.com.ua.

Не обійшлося і без везіння. Крісла-мішки потрапили в нечисленну категорію товарів, які невигідно імпортувати з Азії. «Конкурувати в ціні та асортименті з китайцями дуже важко. Але через те що крісла великі за об’ємом, перевозити їх на тисячі кілометрів невигідно», – пояснює Газда.

Влітку засновник Poparada почав опановувати ще один підприємницький навик – делегування повноважень. Він найняв на роботу генерального директора. Бізнесменові потрібно було більше часу для нового проекту – виробництва керованих зі смартфона адаптерів для електричних розеток. «Можна вимкнути світло в будинку одним кліком, подивитися, скільки електрики споживає прилад, – з ентузіазмом розповідає Газда. – А можна робити такі ж адаптери ще й на газ, і на воду».

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Журнал Forbes
Екскурс в історію
Інвестиції в дохідні будинки можуть стати хорошою альтернативою банківським депозитам та іншим видам вкладень
Продавець інтелекту
Для гендиректора Google Сундара Пічаї штучний інтелект ─ це не модна фраза з фільмів про далеке майбутнє. Це те, на чому інтернет-гігант вже найближчим часом має намір заробити мільярди
Бути за кадром: як власнику вибрати грамотного топ-менеджера
І в чому полягає основне завдання менеджменту
Усі матеріали розділу
Погляд
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
23379 переглядів
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
24746 переглядів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
39936 переглядів
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
8824 перегляду
февраль 2019
ПнВтСрЧтПтСбНдПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 1
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Евгений Мойкин
Евгений Мойкин — 10.01.2014, 15:43

http://facebook.com/arthookah.org