Відповідне рішення прийнято сьогодні на засіданні Кабінету міністрів. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич зазначила у своєму виступі, що ця політична пропозиція – стратегічний документ, з урахуванням якого розроблятиметься подальша програма діяльності уряду щодо реформування загальної середньої освіти до 2029 року.
"Ми повинні перейти від школи знань до школи компетентностей. Це означає, що ми повинні виділити необхідне ядро знань і навчити дітей реально з цими знаннями працювати. Цю зміну добре ілюструє метафора: можна читати на швидкість, а можна читати з розумінням. Школа компетенцій – це читання з розумінням", – пояснила Гриневич.
За її словами, зміна підходів і введення нових методик викладання заради отримання нових якісних результатів навчання в школі зажадає від учнів і педагогів більше часу і сил.
Такі зміни в рамках 11-річки без шкоди здоров'ю дітей і підвищення інтенсивності навчання здійснити неможливо, заявила міністр. «Щоб забезпечити нові результати навчання, допомогти нашим дітям успішно вибирати профіль подальшого навчання і напрямок свого життєвого розвитку, нам потрібна 3-річна профільна школа, тобто 12-й рік.
Але за рахунок підвищення якості середньої освіти за більшістю спеціальностей бакалаврату ми можемо зробити 3-річне навчання, тобто ці речі взаємно компенсуватимуться ", – зазначила Гриневич.
Міністр підкреслила, що ризики невпровадження реформи дуже високі. Це, зокрема: погіршення конкурентоспроможності середньої освіти України, збереження тенденції до погіршення якості всіх видів освіти; зниження якості людського капіталу та, як наслідок, погіршення конкурентоспроможності економіки України; втрата науково-технічного потенціалу держави.