Спробуйте заробити на чесності та відкритості

Погано поінформовані клієнти – найвигідніші для бізнесу. Ніша прозорих послуг в Україні залишається майже вільною

На недавньому круглому столі в Києві з участю організацій із захисту прав споживача у сфері фінансових послуг, представників Нацбанку та державних структур порушили, здавалося б, просте питання, розв’язання якого має бути вигідним бізнесу: 80% клієнтів банків України скаржаться на те, що їм не роз'яснили всіх деталей кредитування. На що представники Нацбанку відповіли в дусі Рад: мовляв, проблема – у фінансовій неграмотності клієнтів, вони не читають і не вдумуються в деталі договору, який підписують.


Фото Thinkstock

Показовий приклад – мобільні оператори та банки, які заробляють на тому, що  клієнт не розуміє всіх тонкощів тарифів, абонплати чи жорстких правил надання кредиту. Згідно з дослідженнями, у США 50% доходу мобільних операторів приносять штрафні санкції.

Така стратегія може бути прибутковою в короткостроковій перспективі, але, враховуючи сучасні технології, коли невдоволення клієнта поширюється в соцмережах швидше за звук, компаніям потрібно визначитися зі своєю довгостроковою метою існування.

Компанія Virgin Mobile UK зайшла на ринок тоді, коли всі його клієнти вже розділилися між наявними операторами, і запропонувала просту й зрозумілу схему оплати: платиш рівно стільки, скільки використовуєш. Без контрактів, без щомісячних платежів і складних тарифів ця компанія за два роки перетягнула до себе більшу частину клієнтів інших операторів.

Звичайно, мета існування будь-якого бізнесу – це прибуток. Але підрахуймо, скільки збитків у банку з «прихованими правилами»: реклама, щоб привернути; витрати, щоб утримати; піар, щоб «довести»; судові тяганини, щоб «відбитися»; реклама, щоб залучити нових.

В Україні споживачі будь-яких послуг уже так звикли, що їх обов'язково обдурять, що перед свідомим бізнесом відкривається чудова перспектива знайти свою конкурентну перевагу в прозорих послугах та високому сервісі їхнього надання. Банк, який сьогодні витратив час на те, щоб зробити кредити простими і зрозумілими, залучить більше клієнтів, ніж будь-який інший, який активно рекламує свої «низькі» ставки й регулярно обманює клієнтів.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Останні погляди
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Ринок КНР дуже привабливий для експортерів усього світу, продукція яких сьогодні китайському споживачеві здається набагато цікавішою, ніж українська
Скільки коштує професійне вигорання персоналу
І як бізнес може застрахуватися від проблем зі співробітниками
Розрубати гордіїв вузол: єврооблігаційні LPN-структури і нові правила оподаткування
Про нові правила оподаткування відсотків, що виплачуються українськими емітентами так званих «облігацій участі в кредиті» на міжнародних ринках капіталу
Примус у приватному порядку: нововведення в сфері виконання судових рішень
Чи стане інститут приватних виконавців необхідною і достатньою умовою ефективної і об'єктивної роботи судової системи