Банківське майбутнє vs стагнація економіки очікування

Яку перспективу бачать комерційні банки сьогодні

Сьогодення фінансового ринку України не тільки переживає нагальні проблеми виживання, що цілком обумовлено умовами воєнної економіки, стагнацією всіх макроекономічних показників, великообсяговим відтоком вкладів бізнесу і населення, втратою платоспроможності надзвичайно значною кількістю банків. Наразі ситуацію можна назвати економікою очікування, коли до стрибкоподібних інфляційних хвиль і низьких соціальних стандартів, що можуть спричинити дедалі зростаючу соціальну напругу, важким тягарем додається відсутність будь-яких життєво важливих реформ, яким немає розумної альтернативи. Підсумки десяти місяців цього року поки що невтішні: обсяги кредитування у національній валюти, за даними НБУ, знизилися на 8,4% (дані 9 місяців), банківський капітал – на 15%, загальний збиток банківської системи перевищив 13 млрд грн. 

Банківське майбутнє vs стагнації економіки очікування
Фото Shutterstock

Комерційні банки продовжують працювати на перспективу, опікуючись своїм майбутнім тут і зараз. Вони, залишаючись консерваторами у класичних банківських операціях кредитування та інвестування, прагнуть бути інноваційнішими, мобільнішими, дедалі частіше нагадуючи наукових дослідників з впровадження цифрових і cloud-технологій, ніж фінансовий інститут, головне завдання якого – забезпечити коштами економіку, аби гарантувати безпеку держави.

Нещодавно натрапив на досить цікаві результати дослідження чиказької організації BAI, яка займається наданням фінансових сервісів, а також консолідацією інформації, необхідної для впровадження інновацій у банківській сфері. Незважаючи на загальне затишшя ділової активності у США, американські банки дедалі частіше інвестують кошти у сучасні технологічні рішення, у тому числі мобільний та онлайн-банкінг, аби відповідати зростаючим потребам клієнтів.

95% з 400 опитуваних респондентів відзначило, що клієнти банку можуть перевіряти баланс свого рахунку за

Незважаючи на загальне затишшя ділової активності у США, американські банки дедалі частіше інвестують кошти у сучасні технологічні рішення, у тому числі мобільний та онлайн-банкінг, аби відповідати зростаючим потребам клієнтів.

допомогою мобільного телефону, близько 75% – що їхній фінансовий партнер дає змогу вкладнику переказувати гроші на інший рахунок теж за допомогою телефону, 70% опитуваних також повідомило про можливість мобільної оплати рахунків тощо. При цьому, враховуючи зростаючу популярність дистанційних каналів обслуговування, банки стрімко розвивають додаткові мобільні функції. Протягом найближчих трьох років 34% опитуваних американських банкірів готові впровадити p2p платежі, 25% – можливість віддаленого переказу балансу між рахунками різних банків, ще 25% – послугу відкриття рахунку через мобільні додатки та ін. Крім мобільних сервісів, банки мають наміри активніше просувати свої послуги у мережі інтернет. Так, понад 80% опитуваних заявило, що вже використовують соціальні мережі для зв’язку з клієнтами, інтерактивного спілкування і реклами своїх послуг.

Гарні цифри, чи не так? Проте багато з того, чим можуть похвалитися американські банкіри, вже існує в українській фінансовій системі, може, просто не у таких масштабах впровадження. Причини цього лежать на поверхні, і найголовніші з них – це необхідність виживання за умов стагнації економіки, валютної лихоманки, стрімкого банкопаду замість спрямування зусиль і коштів на розробку і впровадження тих чи інших новітніх технологій, побудову інноваційної культури як фундамента всієї нової фінансової архітектури і філософії. Без цього процеси стабілізації вітчизняної банківської системи будуть ще довго перебувати під загрозою “дамоклова меча” українських макроекономічних тенденцій, які у наступаючому 2015-му не вбачаються легшими порівняно з поточним роком.

На мою думку, процес оновлення застосовуваних технологій у банках має стати константою і ключовим фактором еволюції вітчизняного банкінгу, так само як каталізаторами інноваційних процесів – виключно потреби клієнтів фінустанов стосовно сучасних банківських сервісів. Я впевнений, що інновації повинні починатися з людей – і тих, на кого розраховані ці інновації, і тих, хто має поставити їх на потік, і тих, хто щодня зустрічатиметься з потребами і запитами клієнтів віч-на-віч. Можливо, банк майбутнього і стане банком без офісу, а ключовою точку входу до банку – комп’ютер, ноутбук, айпад, айфон або будь-який інший гаджет, бо

Процес оновлення застосовуваних технологій у банках має стати константою і ключовим фактором еволюції вітчизняного банкінгу, так само як каталізаторами інноваційних процесів – виключно потреби клієнтів фінустанов стосовно сучасних банківських сервісів.

мобільні технології дадуть банку змогу “дотягнутися” до свого клієнта, де б він не перебував. Але особисте спілкування з тими, хто потребує фінансового радника, якому довіряєш, особливо за умов низького рівня фінансової культури у нашій країні, ще довго залишиться затребуваним серед наших клієнтів – і корпоративних, і приватних.

Сінергетичне поєднання нових і традиційних технологій проведення банківських операцій (не космічних, а вивірених потребами клієнтів!) формуватиметься на основі методологічної і структурно-технологічної перебудови роботи head-, front і back-офісів банку, яка передбачатиме чіткий розподіл повноважень і функцій. При цьому новітньою має бути і управлінська технологія, що у комплексі дозволить побудувати у банку таку інноваційну культуру, котра допоможе у щоденній роботі позбутися непродуктивних процесів та неефективного використання часу і простору, залучити командний пошук шляхів для вирішення завдань будь-якої складності за принципом question storming (пошук правильно поставлених запитань) на відміну від brain storming (пошук правильних відповідей). Інноваційність корпоративної культури, яка має на увазі сприйнятливість співробітників до нових ідей, їхню готовність і здатність підтримувати і реалізовувати нововведення, зініціює і нову філософію підготовки і перепідготовки банківського персоналу та новітні банківські професії, такі як продукт-менеджер, консультант, аналітик, бренд-менеджер та ін.

Проте довіра як важлива емоція у спілкуванні з людьми, які вручають банкірам практично власне майбутнє, все ж таки залишиться пріоритетом у банківському обслуговуванні, а онлайн-банкінг розвиватиметься не наосліп, а за чітко вивіреною стратегією із залученням навіть несподіваних комунікативних каналів. Недаремно ж 67% американських банкірів віддають перевагу просуванню своїх послуг через Facebook, а 24% – через Twitter.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Останні погляди
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Ринок КНР дуже привабливий для експортерів усього світу, продукція яких сьогодні китайському споживачеві здається набагато цікавішою, ніж українська
Скільки коштує професійне вигорання персоналу
І як бізнес може застрахуватися від проблем зі співробітниками
Розрубати гордіїв вузол: єврооблігаційні LPN-структури і нові правила оподаткування
Про нові правила оподаткування відсотків, що виплачуються українськими емітентами так званих «облігацій участі в кредиті» на міжнародних ринках капіталу
Примус у приватному порядку: нововведення в сфері виконання судових рішень
Чи стане інститут приватних виконавців необхідною і достатньою умовою ефективної і об'єктивної роботи судової системи