Пішли вгору: яким був рекламний ринок у 2016 році

Рекламні бюджети відроджуються
Пішли вгору: яким був рекламний ринок у 2016 році

2016 рік був стабільнішим, ніж попередні. Це позитивно позначилося на рекламному ринку: компанії знову пустили бюджети на розкрутку своїх продуктів. Спеціально для Forbes керівник групи Dentsu Aegis Network Ukraine Олександр Гороховський проаналізував ситуацію за останні 12 місяців на рекламному ринку країни. Висновки ─ більш ніж позитивні.

Ринок реклами весь минулий рік зростав дуже високими темпами. За оцінкою групи Dentsu Aegis Network Ukraine, бюджети зросли на +31%, хоча Всеукраїнська рекламна коаліція (далі ─ ВРК) зафіксувала зростання в 28%. Це перший випадок за 14 років, коли наш внутрішній прогноз виявився більш оптимістичним, ніж у ВРК.

Ми бачимо, що інвестиції збільшувалися у всіх медіа. «Вибухнув» ринок ТБ-спонсорства в зв'язку з введенням законодавчих обмежень на рекламу пива і специфіки продажів селлеру. У нашій комунікаційній групі ТВ-спонсорство зросло в 2016 році в кілька разів, подібної динаміки раніше ніколи не було. І якщо прогноз ВРК щодо зростання цього сегмента склав 65%, то наші показники ближчі до 75%.

Пряма реклама на ТБ, зовнішня реклама й Інтернет зросли приблизно на 30%. Показники преси скромніші: +10%

Однак очікується, що в 2017 році зростання ТБ-спонсорства буде значно скромнішим і ближчим до темпів зростання в середньому по ринку.

Пряма реклама на ТБ, зовнішня реклама й Інтернет зросли приблизно на 30%. Показники преси скромніші: +10%. Під тиском ВРК фахівці преси аргументовано оцінили бюджети, які вони отримують від рекламодавців, тому тепер у нас є всі показники для розуміння цього напрямку реклами.

Протягом 2016 року постійно змінювалася оцінка ситуації в позитивний бік. Кожен наступний прогноз протягом року був більш оптимістичним, ніж попередній. Телевізійні продавці, в свою чергу, надали ринку більш гнучкі інструменти для реалізації планів.

За підсумками переповненою рекламою осені в 2015 році телевізійні продавці зрозуміли, що страждають всі учасники процесу. У четвертому кварталі минулого року рекламодавці не мали повноцінної можливості якісно розміститися в ефірі. Агентства витрачали величезний ресурс свого часу на залагодження конфліктних ситуацій. Телеканали недоотримували бюджети клієнтів.

Літні ініціативи ТВ-продавців (дисконти розміщення), вперше реалізовані в 2016 році, змогли частково зняти осінню напругу. Можна сподіватися, подібний досвід буде реалізований і в майбутньому.

ТВ та інтернет будуть ключовими драйверами зростання 2017 року. Зовнішня реклама, преса й радіо намагатимуться не відставати, хоча їх частка в рекламних бюджетах клієнтів може трохи скоротитися

Згідно з минулорічним прогнозом, у 2016 році планувалися випереджаючі темпи зростання бюджетів в digital, які могли скласти більше 20%. Насправді зростання digital-сегмента за підсумками року буде ще вищим.

Що стосується прогнозування змін бюджетів рекламодавців: вони явно збільшуються. З кількох десятків клієнтів Dentsu Aegis Network Ukraine, які вже заявили свої бюджети на 2017 рік, тільки один передбачає скорочення інвестицій у рекламу. Інші заявляють суми зі зростанням або виділяють гроші на рівні бюджетів 2016-го.

ТВ та інтернет будуть ключовими драйверами зростання в 2017 році. Зовнішня реклама, преса і радіо намагатимуться не відставати, хоча їх частка в рекламних бюджетах клієнтів може трохи зменшитися. Позитивна тенденція зростання реклами продовжиться. Істотної різниці між нашим прогнозом і ВРК немає: ми припускаємо +26%, ВРК дає +28%.

Через непідтверджені моніторингом бюджети на деяких великих міжнародних гравців (в першу чергу, на Google), через велику частку в їх доходах малого бізнесу, ми можемо тільки експертно оцінити інвестиції в digital. У тій методології розрахунків, яку зараз використовує ВРК, бюджети в інтернет на 2017 рік будуть точно меншими, ніж у телебачення.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Останні погляди
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Ринок КНР дуже привабливий для експортерів усього світу, продукція яких сьогодні китайському споживачеві здається набагато цікавішою, ніж українська
Скільки коштує професійне вигорання персоналу
І як бізнес може застрахуватися від проблем зі співробітниками
Розрубати гордіїв вузол: єврооблігаційні LPN-структури і нові правила оподаткування
Про нові правила оподаткування відсотків, що виплачуються українськими емітентами так званих «облігацій участі в кредиті» на міжнародних ринках капіталу
Примус у приватному порядку: нововведення в сфері виконання судових рішень
Чи стане інститут приватних виконавців необхідною і достатньою умовою ефективної і об'єктивної роботи судової системи