Show Must Go On: чистий рітейл нікому не потрібен

Бізнес-модель «мікрополіса» - формула вічного життя для рітейлу
Show Must Go On: чистий рітейл нікому не потрібен
Дубай, Palm, ТЦ

У 2017 році Київ чекає шість гучних відкриттів торговельно-розважальних центрів. Розвиток рітейлу шляхом побудови багатофункціональних моллів, здатних утримувати увагу споживача кілька днів ─ головний світовий тренд. Шопінг ─ уже не банальна купівля товарів, а спосіб соціалізації. Приходячи в торговий центр, люди хочуть пригод, а не новий шарф. Відповідь на споживчий виклик вимагає нових підходів з боку архітекторів і зростання витрат з боку власників. Але цей підхід виправдав себе у світовій практиці, впевнений засновник групи компаній AVG Андрій Войтко.

Розваги витісняють рітейл

Торговельно-розважальні центри в світі давно перестали бути торговельними. Вони стали розважальними. Рітейл стиснуто до мінімуму. А сам ТРЦ є ядром мікрополісу, що складається з житлових будинків, готелю та офісних корпусів. Люди більше не хочуть витрачати час на трансфери. Вони хочуть отримувати все необхідне ─ роботу, розваги, спорт ─ в одній точці.

Наприклад, життя Zorlu Center в Стамбулі зосереджено навколо розважального центру, що включає театральну сцену, кінотеатр, концертні зали. Мікрополіс Zorlu включає також готель, житловий комплекс, офісний центр, шопінг-мол і підземний п'ятирівневий паркінг.

Світові центри ─ токійський Midtown Tower або Dubai Mall в ОАЕ ─ пронизані атмосферою шоу. Dubai Mall щороку відвідують близько 80 млн чоловік. Вони обідають у двох сотнях ресторанів і купують коштовності й одяг в 1000 бутиків. 14 тисяч авто можуть одночасно припаркуватися.

Більше немає сенсу будувати окремі будинки під ті чи інші цілі. Споживач хоче жити в мікрополісі

Все це зручно і сучасно. Але головне, що змушує людей залишатися в центрі ─ розважальна складова. Підводний зоопарк та інноваційний дитячий едьютейнмент-парк KidZania, що поєднує розваги з освітніми компонентами, доповнені критим тематичним парком атракціонів, кінотеатром на 2800 місць і олімпійського розміру катком.

Інформація покликана рятувати від нудьги

Навіть інформаційна складова переходить у нові, розважальні формати. Кілька років тому компанія Nike запустила рекламну кампанію. Одним з елементів зовнішньої реклами стала голографічна модель кросівок, що ширяє в прозорому кубі. Віртуальне взуття безупину оберталося і гнулося, демонструючи якість. Голографічна реклама як частина дизайнерського рішення пропонується і при розробці концепції мультифункціональних комплексів для нашої країни.

Адже і в Україні скоро не залишиться чистого рітейлу. Споживач вимагатиме все більше й більше розваг. Уже сьогодні необхідно впроваджувати інноваційні формати. Працюючи над архітектурою рітейлу, проектувати простір, як хепенінг, закладаючи шоу-філософію в кожен сантиметр. Це вимога часу. Замість класичної стелі ─ ілюзія товщі води, наповненої морською фауною.

Крім креативу в інтер'єрі ─ звукові зони, які змінюються під часу просування торговельним центром. Крок вправо ─ гість потрапляє на шумопоглинальну територію і рухається в повній тиші. Крок вліво ─ і він оточений звуками тропічних джунглів. Величезна кількість нових, вражаючих рішень доступна в Україні. Технології не потрібно «виписувати» з Кремнієвої долини. Але споживач таких high tech підходів поки що знаходиться частіше за кордоном.

Підземні паркінги, які не продають шоу-руми і експлуатовані покрівлі ─ тотальна економія місця

Наземний простір ─ надзвичайна цінність. Експлуатовані покрівлі, відмова від складів у магазині, smart-паркінги дозволяють заощаджувати дорогий «метр». У всьому світі однорівневі стоянки вважаються недозволеною розкішшю, що займає інвестиційно привабливу територію. Машини розміщуються на багаторівневих автоматизованих парковках ─ підземних або наземних. При цьому скло або фіто-технології в оформленні фасаду парковки здатні зробити з функціональної споруди арт-об'єкт, що прикрашає міське середовище.

Будь-які формати рітейлу, що не містять сильну розважальну складову, протягом найближчих десяти років просто «вимруть»

Магазини переходять у формат шоу-румів, де можна приміряти лише розмір костюма, а кольори визначаються за зразками тканин та фото на планшеті. Більше ніхто не виходить з бутика з пакетом в руках. Вибрані покупки доставляються з роботизованого складу споживачеві додому. А споживач, приділяючи мінімум часу шопінгу, продовжує займатися головною справою, яку пропагує індустрія ─ розважатися.

Перспективи і метаморфози українського рітейлу

У Києві також є ряд прикладів, що відображають світові тренди. Проектна група AVG розробила серію житлових багатофункціональних комплексів Smart Plaza, сповідуючи філософію «живи – працюй – відпочивай». Це самодостатні мікрополіси, які не потребують контакту з зовнішнім світом. Філософія розваг закладена в кожному проекті з рітейл-складовою. Зокрема, Smart Plaza Polytech спроектована як модне «тусовочне» місце, соціальний хаб, наповнений можливостями, які складно вичерпати за один день.

Lavina Mall ─ це не тільки про покупки, це про враження, які захоплюють відвідувача ще на вході. Концепцією дизайну передбачені підвісні рухомі кінетичні інсталяції, арт-скульптури, що передбачають пригоди у величезному розважальному парку атракціонів Galaxy, 12-зальному «Мультиплексі» й екстремальному аквапарку. Розробляючи одну з головних композицій центрального атріуму, світломузичний фонтан, фахівці проектували не споруду, а шоу, продумуючи детально сценарій його роботи. Згідно з концепцією, кожну годину в зоні фудкортів приглушується освітлення, а увага відвідувачів перемикається на театр музики, води та світла.

І на закінчення слід зазначити, що на думку експертів, будь-які формати рітейлу, що не містять сильну розважальну складову, протягом найближчих десяти років просто «вимруть». Саме час замислитися про формулу вічного життя. А вона закладена в одному слові ─ entertainment.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
FORBES У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
Коментарів 0
Увійдіть, щоб опублікувати коментар
Останні погляди
Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії
Які завдання ляжуть на плечі команди, а які ─ безпосередньо на власника
Колектори і юрособи: з бізнесом не церемоняться
Чим відрізняється поведінка колекторських структур стосовно боржників-фізосіб і бізнесменів
Скромна чарівність біткоіна: українські реалії використання криптовалют
Хоча криптовалюти поки що офіційно заборонені в Україні, країна входить у топ-5 країн світу за кількістю користувачів різними біткоін-гаманцями
Новий-старий порядок атестації від Мін'юсту: що змінилося
Про особливості нового порядку атестування складу Державної кримінально-виконавчої служби України
Експортні міфи, або Як підкорити Велику Китайську стіну
Ринок КНР дуже привабливий для експортерів усього світу, продукція яких сьогодні китайському споживачеві здається набагато цікавішою, ніж українська
Скільки коштує професійне вигорання персоналу
І як бізнес може застрахуватися від проблем зі співробітниками
Розрубати гордіїв вузол: єврооблігаційні LPN-структури і нові правила оподаткування
Про нові правила оподаткування відсотків, що виплачуються українськими емітентами так званих «облігацій участі в кредиті» на міжнародних ринках капіталу
Примус у приватному порядку: нововведення в сфері виконання судових рішень
Чи стане інститут приватних виконавців необхідною і достатньою умовою ефективної і об'єктивної роботи судової системи